
911's Arkiv
Foræderiets begynnelse (ny film)
VIKTIG OPPDATERING. CQD SPLITTER FRA I DAG! NÅ ER DET CQD BLOGGEN SOM KUN SKAL OMTALE OLJETOPPEN (ELLER ENERGI ELLERS), OG CQD 911… CHECK IT OUT!

Tvillingstårnet idet det sørdlige tårnet kollapser – se tidligere innlegg i CQD
Det er så mange indiser og til og med harde beviser i 911-saken at vi kan fastslå at Bush regjeringen ikke har fortalt oss sannheten. Dette gjelder selv når man ville avfeie hele 911 Truth bevegelsen.
Så spørsmålet må jo være, hvorfor fortsetter folk å tro på én konspirasjonsteori når denne klart har mistet all troverdighet? Det er rett og slett så mange "huler" i det vi er blitt fortalt at det burde vært så åpenbart at selv en blind hane ville merke dem. Folk vil altså tro på den offisielle konspirasjonsteoren (dette som sier at det hele var årsaket av slemme muslimer som angrep USA). Men det handler om viljen ikke noe som faktene kan støtte opp.
Vi ble for eksempel meget tidlig fortalt at tårnene kollapset fordi brannen hadde smeltet stålkonstruksjonen. Denne absurde påstanden ble meget omtalt i mediene, og selv BBC ukritisk spredte den i tiden etter 911. Det tror veldig mange her til lands, som tydeligvis ikke har fått med seg at ingen seriøst sier dette noe lenger, noe som gjerne kommer til uttrykk når de kommenterer innleggene her på blogget. Ikke myndighetene en gang nå påstår at stjålet smeltet i brannen. Til dette kreves temperaturer som en brann årsaket av flydrivstoff ikke kan oppnå. Faktum.
Så har jeg også hørt argumentet at selv om drivstoffet ikke i seg selv kunne årsake en slik høy temperatur, at forholdene i kontorene kunne lignet en trepeis. Her oppnåes jo langt høyere temperaturer enn det ilden fra det brennende trebiter selv oppnår. Men nei, ikke er dette mulig heller, og du finner dette tilbakevist i denne filmen.
Vitenskapsmenn har mistet jobben sin for å sette spørsmålstegn her. Greit nok, oss vanlige dødlige gjerne kan tro at den offisielle forklaringen "høres rimelig nok" – noe som igjen kommer til uttrykk når de da kraftig kommenterer innlegg i VGB. Faktumet er at brannen i WTC ikke kunne smelte stjål, og dessuten er det heller ikke påstått noe lenger at den gjorde det. For de som ikke følgte med i timen sier myndighetene nå at brannen svekket stålkonstruksjonen.
Denne filmen tilbakeviser også den påstanden, men det som fremdeles er ubesvart er dette: hvor da kom det rennende og glødende metalet i kjellerene til WTC 1, WTC2, og WTC 7 som helt klart var smeltet? Hvordan kan vi blind fortsette å tro hva myndighetene sier, og (Gud vet dette ikke er første gang dette med smeltet metal er nevnt) rett og slett ikke krever svar på dette? Bare fordi det settes spørsmålstegn til myndighetenes troverdighet?
Du kan også se i Foræderiets begynnelse en vitenskapelig tilbakevising av tanken at WTC-tårnene kollapset fordi et helt høyhus (hele tårnet over den skadede delen) kollapset på det som var under. Dette har også vært populært her i VGB. Ja, det holder for oss dødlige som ikke kan fysikk, men ikke for Stephen Jones – som minner oss om naturvitenskapslover, og i denne filmen er det en meget interessant bit om å ta topdelen av WTC tårnet for å droppe det på det som ligger under…
Noen vil da si at vi nå bør vise respekt for de pårørende og la denne saken hvile. Sannheten er at både i filmen Foræderiets begynnelse, og 911 fornektelsen er over vi ser at det er de pårørende selv som ønsker ny granskning. Dessuten, om det er respekt vi snakker om, har myndighetene behandlet ofrene på en måte som viser alt annet enn respekt: hvis ikke de er villig til å godta erstatningen som de er tilbudt, på betingelset at de deretter må holde kjeft, så blir de fjernet fra møtesaler og levert rettsorder som hindrer at de kan snakke fritt (såkalte "gag order").
Vær klar også at New York politi og brannfolk har heller ikke lov å snakke fritt pga de samme begrensningene, men vi vet at mange av dem er overbevist fra hva de selv var vitne til at US regjering selv stod bak 911. Saken er ikke gjort noe bedre når vi i ettertid finner ut at 911 commision, som opprinelig gransket 911, bestod av folk som var inhabil. Dette gjør at vi er fortsatt ikke noe nærmere sannheten på hva som skjedde den dagen enn i de første ukene etter det skjedde.
For alle dem som liker å skrive kraftige innlegg for å kalle oss som setter slike spørsmålstegn "duster" eller lignende handler dette om fakter her. Altså ikke påstand, FAKTER. Nettopp derfor har en del vitenskapsmenn, med Stephen Jones i spissen, nå dannet sin egen organisjon Scholars for 911 Truth and Justice. Disse forholder seg kun til FAKTER, og ikke ville spekulasjoner omkring 911, og på denne måten håper å bygge en sak som da kan brukes i en rettsal.
Det er i mellomtid klart at det er reist alvorlige spørsmål angående 911 som burde havner i retten. Når vi vet at det fra A til Å ikke er mulig hva vi er blitt fortalt, enten det er mobilsamtaler fra 30,000 fot, brann som skal ha smeltet metal osv – hvordan kan vi tillate oss bare passivt å akseptere hva myndighetene forteller oss?
Jeg kan varmt anbefale Birth of Treason. Den avslutter riktignok med et religiøst argument, som jeg synes kunne ha uteblitt. Mens jeg synes dette er den svakeste delen av denne filmen, forstår jeg dog veldig godt poenget til filmskaperen. 911 angår oss som bekjenner seg kristne av aestetisk begrunelser som stammer ut ifra vår egen bekjennelsen.
Referanser – Birth of Treason http://tinyurl.com/2×6zc2
– Fornektelsen er over http://tinyurl.com/29s4ys
- Scholars for 911 Truth and Justice http://stj911.org/
Kommentarer (2)
Skrive en kommentar | permalink
Så du tror fortsatt at WTC-tårnene kollapset pga egen vekt?
av in torsdag, november 2nd 2006 Lagret under: 11, 11.september, 911, controlled, demoltion, september, terror
Jeg er ofte hørt innvendingen fra folk som kommenterer mine innlegg at tvillingstårnene måtte helt nødvendigvis kollapse på den måten vi så pga sin egen vekt.
Det er faktisk to problemstillinger her. Hvordan kollapsen begynte i de øverste etasjene (der er vi 9/11 skeptikere høyst uenige i den offisielle forklaringen på at brannen fra flyene svekket de bærende strukturene), og den progressive kollapsen som følgte når toppdelen først hadde begynt å falle ned. Det vil si at ikke bare noen etasjer, men i praksis et høyhus falt på dem.
Begrensingene på tiden gjør at jeg bare skal fokusere denne gangen på det siste momentet. Det er også ofte brukt her som innvending. Det hevdes at når denne kollapsen først var i gang måtte det nødig fortsette til hele tårnet ramlet ned. Denne videon fant jeg i kveld, og den viser hvor falskt denne påstanden er.
Doctor Griffin har fra før sagt, "her er noe å prøve. Kast noe betong fra et høyhus og se om du pulveriserer det til støv – du kommer ikke til å få det til". Var det som den offisielle teorien forteller oss (pancaking) burde det jo ha vært noen ødelagte gulver liggende på toppen av hverandre… akkurat som vi ser i jordsjelv.
STØTT EN INTERNASJONAL GRANSKNING AV 9/11
The Catherine Wheel
av in søndag, oktober 29th 2006 Lagret under: 11, 11.september, 911, controlled, demoltion, september, terror
Bildet fra Google Video det henvises til her.
Egentlig ikke det innlegget jeg ville skrive… men frykt ikke, det jeg mistet forrige helg kommer så snart jeg får tid nok til å skrive det ut igjen.
I mellomtid skal vi tilbake til 9/11. Dette er noe jeg har sett, og i dag har jeg sendt en email til Scholars For 911 Truth om just dette. Filmen på Google er kun en liten klipp; dersom du får fatt i hele video-opptaket denne er del av kan du konstatere at denne "Catherine Wheel" av fyrverkeri skjer OVER den skadede og kollapsende delen av WTC2-tårnet. Altså på en uskadd, bærende vegg, brytter det ut fyrverkeri.
Videoen kan sees her http://tinyurl.com/twura ellers kan du ganske enkelt klikke på bildet. Hva er dette for noe?
Rustbanking på sunket skip – men CQD består!

Titanic, bildet fra Wikipedia
Først vil jeg beklage avgangen fra VGB av Rustbanking på et synkende skip. Jeg ser at Goldmann har flyttet, så det var riktignok ikke så ille, men dessverre kan ingen av oss komme inn de nye sidene for å lese uten passord… 
Click to join cqd

Click to join cqd
For mitt vedkommende har jeg ikke foreløpig tenkt å flytte ellere stenge CQD. Vi er forresten 13 i nyhetsgruppen nå, så jeg har et visst ansvar overfor de som har meldt seg inn. Det er noe jeg vil oppfordre flere til å gjøre. Selvfølgelig med en ENDA sterkere oppfordring at du faktisk gjør noe ved aktivt å bidra. Så langt står brevet fra samferdselsministeren ubesvart, og jeg har så langt ikke hatt tid til å skrive til kommunene… derfor er det bare for dere å ta opp denne saken – det burde ikke lønne en politiker å ignorere sine velgere.
Har vært inn på den meget gode bloggen til Starlett, og jo, jeg vet at ikke alle er overbevist om Peak Oil… men når jeg hører "ingen kan tenke seg å gå tilbake til en verden uten bil og teknologi" (eller noe sånt, husker ikke nøyaktig, men omtrent slik), lurer jeg av og til om det vi "peakers" er forstått – jo det kan godt være at du er uenig i oss, men at du forstår at (vi mener) det ikke er noen alternativer som helst. Derfor har jeg skrevet i månedsvis uten at dette vessentlige poenget er oppfattet når jeg blir oppfordret at, istedenfor å være så negativ, heller å komme med alternativer… for ikke å si stemplet SV og "miljøaktivist", som ingen deler er riktig.
Alle mennesker står overfor en krise som det ikke er noe historisk parallel til, på grunn av oljetoppen. Det ER ingen alternativer, og siden jeg ikke akter å gjenta hvorfor når dere kan slå opp i arkivet til denne bloggen, eller les heller henvisninger til www.oljekrisa.no og www.energikrise.no. Dette gjelder biodisel, etanol, atomkraft (inkludert Thorium som Argus-bloggeren har så veldig mye tro på), hydrogen, vind, solar og you name it. Det er ikke noe som helst alternativ. Period. Få dette opp i hodet. La det synke like dyp som Rustbankings skip… sorry, bare en fleip…
I dag har jeg sett to gode filmer på Google. Jeg nevner disse fordi jeg ikke liker å gjenta meg. De illusterer nettopp det jeg har sagt. Først og fremst om hvor alvorlig Peak Oil er, og for det andre forbindelsen til 911 som både jeg og Rustbanking har måttet tåle en del kritikk om.
Disse filmene er http://tinyurl.com/yx8w5z som anbefalles de som betviler at det ikke er alternativer som kan redde oss, og http://tinyurl.com/y2smkn som er den beste 911 dokumentaren som ennå er laget. BEGGE filmer er nye!
Til slutt vil jeg oppfordre den som måtte si, vis meg "faktene" å gå og les nettopp disse i detaljer. Kveldsong for hydrokarboner er et flott sted å gå. Men ikke kom med kritikk fordi faktene er for "tunge"… ellers så vil man kunne si at du ikke ville høre på CQD fordi du forlangte "bevis"… mens du orket ikke lese bevisenes lange litani som finnes på Kveldsong….
Der finnes også svar på hvordan det sannsynligvis vil gå med gassen (hint, Starlett), men dette vil bli nok et innlegg hvis jeg skulle begynne på DET… Oppfordrer alle til å les hva Kveldsong for hydrokarboner har å si. Der finnes de nakne faktene, selv om det kan være tungt lesestoff.
Dagens innlegg p
av in søndag, september 24th 2006 Lagret under: 11, 11.september, 911, alex, jones, september, terror
Etter gårdagens ad hominem personlige angrep, har jeg skrevet følgende i min 911 (engelsk blogg)…
My primary interest is not in 911 at all. It is Peak Oil – and Peak Oil from a Norwegian viewpoint. Since July, I have regularly blogged about it at http://www.vgb.no/12060/ However, it became apparent to me that the Peak Oil and the 911 were two sides of the same thing.
Consequently the question of 911 has come up in my blog. Indeed it has been mentioned in two other prominent Norwegian blogs that also concentrate on Peak Oil. The response from our readers brings out the worst in people. They can get very angry about the issue (just as they can with Peak Oil, though even more so).
Thomas-Scott Gordon’s revelations were the subject of my Norwegian blog post. I was astounded by the sheer poisonous response it provoked, and a little disgusted by it.
Les hele http://www.911blogger.com/node/3154
Tvillingstårnene kondemnert før 911 – måtte rives innen 2007!
av in lørdag, september 23rd 2006 Lagret under: 11, 11.september, 911, alex, jones, september, terror
CQD ALERT
————–
CQD medlemmer! Jeg kommer til å sende ut en mail til dere i løpet de neste to dagene. Vi må ta kampen til kommunene, særlig Osterøy Kommune hvis ordfører ikke ser ut til å bry seg om Peak Oil.
—————————————————————————-

bildet: Wikipedia
Når du tenke på tvillingstårnene – før 11. september 2001 – tenker du sikkert på deres flotte arkitektur og styrke. Det måtte sikkert ha vært en opplevelse å besøke dem. Tenk å spise i "Windows at the Top of the World" for eksempel.
Allikevel var det problem. Betydelige problem. For det første er det på det rene at tvillingstårnene var en pengesluk (se videoen 911 mysteries), og for det andre hadde man konstatert at den bærende stålstrukturen hadde rustet betydelig så tidlig som 1987. Enda verre visste man selv da at denne prosessen – av praktiske årsaker – ikke kunne stoppes, og at tvillingstårnene ikke ville kunne stå førti til seksti år til. Dette førte til at New York Port Authority hadde fått påbud om å rive tvillingstårnene innen 2007!
Dette har de ikke snakket så høyt om… men for Silverstein som eide tårnene, som uansett gikk i underskudd, ville de ha blitt økonomisk ruinert hadde tårnene måtte rives etter bare en halvpart av den tiden en slik arkitektur er beregnet å vare.
Istedenfor fikk han et astronomisk gevinst ifra forsikringsselskapene sine…
911 spøker
av in lørdag, september 16th 2006 Lagret under: 11, 11.september, 911, alex, jones, september, terror

bilde: Wiki
Jeg vil støtte Goldmann, som har brakt en del opplysninger til oss angående 11.september. Jeg ble faktisk litt provosert av en del kommentarer som er kommet inn angående "konspirasjonsteorier", og ikke mindst oppfordringen å holde seg til Peak Oil.
Det som en del ikke har fått med er den utvikling det har vært – en utrolig utvikling – i det siste året. Dette kan ikke avfeies som "konspirasjonstull" for gale folk noe lenger; omtrent en halvpart amerikarnere nå tror på det, og det er så mye materiel om dette nå at vi kan med sikkerhet si at den offisielle versjonen rett og slett er umulig.
Hva som derimot ER sannheten har vi ennå ikke fått frem. Om det noen gang skal avklares i vår levedager får vi se, men det er mye som tyder på at løgnet om 911 er i ferd med å bli forkastet. Sett at det er mektige krefter som står imot sannheten kan jeg – for mitt vedkommende – bare forklare hva som har skjedd det siste året som et mirakel.
Og for de som tror vi er gale, ta en kikk på hvor mange innflytelsesrike folk som sier det samme som vi http://www.patriotsquestion911.com/!
Til slutt, for de som synes vi bør forholde oss til Peak Oil, kan jeg bare anbefale at de leser http://www.oilempire.us/peakoil.html eller http://mysite.verizon.net/vze25×9n/id16.html.
Og vi kan vel tillate oss en liten pause fra å skrive om oljen… som dere vel har merket foreløpig har kommet noe ned i pris!
Alex Jones Red Alert
oversatt fra 911.blogger.com – bilde takk til Wiki Commons.
Fredag den 11. august, 2006
Alex Jones: manner til aksjon
Alex forutser det neste "terra" angrepet. Gjør noe, NÅ er tiden inne!
http://youtube.com/watch?v=zAHqSfDNjaI
Tror at han krisemaksimerer??? Hør hva han advarte oss i juli 2001
http://www.911podcasts.com/display.php?vid=81

