
Norge 2025 – En mann ser på en rik mann fra eliten, da han kjører forbi i en bil, som nå er blitt sjelden pga oljemangelen. Han innser bittert at han har subsidert denne eliten og gitt dem den plassen de nå har da han kjempet for karbonkvotaer som grønn aktivist i sin ungdom. Kynisk reflekterer han også på det faktumet at klimaforandringer for lengst er avslørt som en bløff, og mens han fryser tenker han på denne rike som fortsatt har råd til å varme seg med fossiledrivstoffer. Nå synes han ikke disse fossildrivstoffene er så skitne lenger…
Først vil jeg takke for en del kommentarer ifb omlegging av CQD. Bloggernes dronning, Starlett, som mange andre forstod dette slik at jeg var blitt lei bloggen.
Hadde dette vært tilfellet hadde CQD bloggen blitt både stengt og slettet med øyeblikkelig virkning, jo som har skjedd en del andre blogger. Jeg har riktignok slettet CQD 911. Når jeg følger med statistikk i det siste har bloggen "Ubesvarte spørsmål" klart tatt ledelsen i 911, og jeg har dessuten alltid vært først og fremst opptatt av energi. Som dere vet ble CQD startet som oljeblogg.
Nei situasjonen er heller at tida er nå for kort. Det er ikke tid å kaste bort i å kvaralere med folk som ennå ikke har oppfattet at det er et energiproblem. Flere har nok skjønt hvor jeg står på saken, og for mitt vedkommende er det ingen plass til kompromiss – klimaforandringene er en dekke for Peak Oil. "Hva som burde vekke oppmerksomhet, er at det er under full utvikling et "klimaregime", bl. a. bestående av kjøp og salg av såkalte "klimakvoter", som ikke kan annet formål enn å reservere mest mulig av de svinnende fossile energiressursene for de rike", skriver www.oljekrisa.no. Kan godt hende jeg gjør det forgjeves, men jeg vil kjempe nebb og klør mot hele driten!
CQD bloggen vil legges om til en ny webside, og alle som er lut lei – ja dette er kampsaker – av klimamaset oppfordres til å være med på kampen jeg skal begynne på http://cqd.priv.no fra og med 27. juni 2007. Goldmannpeak beskriver situasjonen bra når han skriver "The challenge is to revolutionize the [climate change] message," Murdoch told the crowd. He emphasized the need to "make it dramatic, make it vivid, even sometimes make it fun. We want to inspire people to change their behavior." Nettopp !! Slik denne bloggen og C.Briggs sin blogg en stund har hevdet, Peak Oil er grunnen, men det kan ikke "inrømmes", isteden lures DU til å kjøpe menneskeskapte klimaendringer, DU går med på skattelegging av din livstil, slik at DU kan subsidiere den RIKE ELITEN. Slik at deres livsstil er bedre sikret og kan fortsette, men det kan IKKE DIN.. Igjen skal vi som påpeker dette, "få kjeft" og skal "korsfestes" for ikke å ha kjøpt "menneskeskapt klimabløff relegionen"… puhh.
Det er IKKE plass altså for å være for både klimaforandringer og Peak Oil, slik som mange tror. Alle som arbeider for innføringen av karbonkvotaer (som ikke er rasjonering, noe CQD faktisk ville støttet) umyndiggjør seg selv, og andre selv om de ikke har sett dette. Så selv om det betyr flere fiender, for mitt vedkommende er du min politisk fiende om du jobber for noe som etter mitt syn vil frata meg mine grunnleggende rettigheter (og må jeg virkelig forklare hvorfor dette er så, ettersom det er oljen som har gitt oss det livet og frihet vi har i dag?).
Vel, du kan være skuffet over meg, men du vet i hvert fall hvor jeg står hen. Jeg er kan dere selvsagt tro slett ikke begeistret for Gro Harlam Brundtland, men også hun har gjort det samme. Dette er krig, og det er ikke plass til kompromiss. Den tidligere landsmoderen sier sitt. Så nå må alle slutte å stille spørmål ved dette? Eller?
"This discussion is behind us. It’s over," she told reporters. "The diagnosis is clear, the science is unequivocal — it’s completely immoral, even, to question now, on the basis of what we know, the reports that are out, to question the issue and to question whether we need to move forward at a much stronger pace as humankind to address the issues." .
"This discussion is behind us. It’s over," she told reporters. "The diagnosis is clear, the science is unequivocal — it’s completely immoral, even, to question now, on the basis of what we know, the reports that are out, to question the issue and to question whether we need to move forward at a much stronger pace as humankind to address the issues." .
Arbeidet på de nye sidene har nå alt begynt. Kanskje jeg burde åpne for en liten konkuranse for å belønne den som (først) har skrevet inn før sidene blir publisert og riktig eller nærmest beskriver fargevalgene og utformering. Eneste "clue" jeg vil gi er at sidene bruker et gjennomgående tema… ikke skriv ennå, men hva synes dere? Det blir i så fall bare å gi 100 KR betalt inn til en konto som vinneren må da gi meg per email….
Om det er da fortsatt noen som synes det er uklokt av meg å være så katagorisk i saken, kan jeg bare anmode deg å si dette til motpartneren vår: til Gro Harlem Brundtland, til biskopene som reiser rundt det store landet for å gi foredrag om hva som må gjøres, til politikere, til Bellona, og til Paul Watson (som implisit ønsker å drepe 8/10 av folk på kloden, da vi klart ikke er like viktig som hvalen). Jeg synes disse er ganske katagorisk i hva de sier, nokså utolerant på dem som ikke ønsker å rette seg etter den "rette" læren deres, og trenger jeg si noe mer?
Nei folks, dette er krig. Da er det viktig å vite hvor du står på saken.

Ingen kommentarer In " Dette er krig "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
mai 18th 2007 at 12:42 am
Nei til klimakvoter:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 18th 2007 at 4:47 am
Med all ære og respekt i behold, minner det meg om en historie om mann som slåss med en slange, ingen av de tør og gi seg, fordi de tror det innebærer døden. Du spiller på døden når du ikke. ser det mennesklige i og vende det andre kinnet til. Det er tydlige sammenhenger mellom satan og globalisering. Men det er også tydlige sammenhenger mellom Jesus og
retferdighet.
Derfor lurer jeg på om vi noen ganger kommer fra to forskjellige planeter.
Mvn. petter
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 18th 2007 at 8:33 am
hmm.. to forskjellige planeter.
Sannelig. Jeg tror du har rett på dette.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 18th 2007 at 8:52 am
Jeg kommer nok aldri til å kjøpe en “klima-kvote” – i alle fall ikke frivillig!
Jeg ser på det hele som et svindelforetak. Man bruker jo ingen av av de pengene som kommer inn til miljøfremmende tiltak? Hva er vel vitsen da?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 18th 2007 at 9:39 am
nettopp Argus37, men hvis ikke vi våkne skal du kjøpe disse kvotane enten du vil eller ikke. Sheeplene i England har allerede dannet såkalte “CRAG” aksjongrupper i nesten hver by, som presser politikere til å innføre restriksjoner… jeg sier sheeplene, dette er nok orkestrert dette og.
Og ja, dette er svindel, definitivt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 18th 2007 at 1:47 pm
Jepp Briggs, det er krig. Eliten har erklært krig mot undersåttene slik at de kan tilrive seg minskende ressurser som energi og bestemme hva undersåttene kan eller ikke kan gjøre. Forfallet viser seg klart når Brundtland sier det er umoralsk å stille spørsmål. Hva blir det neste? Man risikerer tiltale og straff for undergravende virksomhet bare fordi man reserverer seg for propagandaen?
Dette er en oljelogg og det er kjempefint at folk som deg Briggs har satt seg inn i problemet og prøver å varsle en gjennommanipulert befolkning om hva som er i ferd med å skje. Det er mange andre områder der propagandaen florerer også og der hvor eliten er godt i gang med å overta helt og holdent. Man kan ikke ha oversikt over alt, men jeg tror mange har en vag forestillelse om at ting beveger seg i fryktelig galt retning.
Arbeidet med en verdensregjering er godt i gang. Vi har EU i Europa og snart får vi Nafta i Amerika. Det har allerede vært nevnt en sammesluttning av disse to monstrene og det endelige målet vil være ett marked, lik lovgivning og den finansielle eliten som styrer det hele. De har jo hånd om pengeproduksjonen i USA med verdens reservevaluta dollar. De har kjøpt og betalt for det meste av nasjonale og internasjonale militære og industrielle foretak og kapret internasjonale organisasjoner som FN. Uhyret WTO innen FN er redskapet som blir brukt for å skape globalistenes våte drøm, en ny verden eller A New World Order som Bush sr. snakket så mye om. Nå heter den nye verdensordningen globalisering.
Å slåss mot denne utviklingen anser jeg for å slåss mot ondskapet. Sterke ord ja, men jeg mener det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 18th 2007 at 3:08 pm
#4
Ja, snart har vi North American Union (USA, Canada og Mexico) med den nye valutaen – Amero.
EU og USA går sammen.
http://www.infowars.n...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 18th 2007 at 3:38 pm
Har bare egnetlig lyst til å grine..
Blir så deprimert av samfunnet, politikerne
og selve situasjonen..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 18th 2007 at 5:03 pm
Det eneste som kan hjelpe på svinestien vi er i ferd med å etablere på denna kloden er å minske forbruket vårt….
Allt forbruk må ned !
Vi bedriver en kjøp og kast og søpplamentalitet som ikke er forsvarlig på noen plan….. JA! Flyplan også…. all denne unødvendige reisinga…..
Sett opp prisene på allt og ned med lønningene…… Bruk overskuddet som da blir til helsetjenester og medisinsk behandling av syke, svake og gamle.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 18th 2007 at 5:03 pm
Christopher
Jeg er enig med deg i at oljeressursene er sterkt minkende og i problematikken omkring Peak Oil.
Selvsagt er jeg også helt enig med deg et det er galt og umoralsk at den vanlige mann skal betale regningen mens eliten går fri.
For ikke å snakke om krigsofrene i Irak, Afghanistan og Midt-Østen som gjennomgår et helvete på jord og lever under forhold og i en frykt og med traumer som det er umulig å forstå når man sitter trygt i fredelige Norge. Ta Somalia med også.
Selvsagt ligger oljeknappheten i bunnen for krigføringen i disse landene og selvsagt er det dypt umoralsk og så tragisk at jeg er fristet til å gjøre som Goldmanpeak, å gråte.
Jeg har felt mange tårer for folket i Irak, Christopher.
Jeg tror også det er lettere å selge budskapet om klimaendringer enn om oljeknapphet, og det kan godt hende at _noen_ politikere maskerer Peak Oil og fokuserer på klima. Svært sannsynlig, til og med.
Du vet jo at jeg ikke har realfagkompetanse, og jeg har ingen forutsetninger til å etterprøve den klimaforskning som har foregått, like lite som jeg kan etterprøve forskning innen fysikk.
Men det har vel de færreste debattanter?
Mitt syn er følgende:
Jeg er enig med dere oljebloggere i at Peakoil MÅ tas seriøst.
Enig i at Peak Oil er en drivkraft for de fryktelige krigene vi har vært og er vitner til
Men jeg tar ikke sjansen på å avvise det de aller fleste seriøse forskere i verden har kommet fram til når det gjelder klimaet.Jjeg tar ikke sjansen på at vi skal få store og irreversible ødeleggelse av jorda vår fordi vi nektet å se varsellampene lyse rødt og handle mens det ennå var tid.
Og jeg oppfatter ikke dette som krig, Christopher.
Alle krefter burde heller samarbeide, for uansett er jo utfordringen den samme:
HVORDAN skal vi forandre måten å leve på nå når vi er inne i en tid da oljetilgangen etter hvert vil tørke ut?
Jeg opplever vel at du, Goldmanpeak med flere har stilt diagnosen.
Det vi nå trenger, er å drøfte:
HVA KAN VI SOM MENNESKER I VERDEN GJØRE?
Nå må vi være løsningsorienterte og prøve å tenke ut hvilken politikk som vil være best i den alvorlige situasjonen verden befinner seg, Både når det gjelder Peak Oil OG når det gjelder klimaforverringer.
Vi må SAMARBEIDE.
Krige kan vi gjøre mot dem som bare vil la humla suse og gå ned med flagget til topps å første klasse a la Titanic..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 18th 2007 at 5:23 pm
CQD er bare imot karbonkvotaer, og “rasjonering” som egentlig er karbonkvotaer… som tillater at de rike kjøper seg fri for å gjøre hva de vil.
Egentlig er dette det helt avgjørende punktet for meg, Starlett. Jeg kunne enes om å være uenig om klimaet til og med, hvis at istedenfor å snakke om dette systemmet det heller var snakk om rasjonering med prinsipp LIKHET FOR ALLE.
Jeg står fortsatt på min skepsis til klimaet, og jeg kan bare påpeke at “krigen” ikke er erklært av andre enn den andre siden. Altså Gro Harlem Brundtland gir ingen plass til tvil om hva hun mener, det gjør forresten andre også – du blir nærmest sett på som kjetter for ikke å tro på klimaforandringer. Så i prinsipp er jeg også enig i at vi bør tolere det andre synspunktet… og det må også sies at det er dette som er vitenskapen, at det er forskjellige oppfattninger. Som sagt kan du ta opp dette nettopp med de som fryser folk ut… og da kan du lese Goldmanns artikel i dag. La merke spesielt til hva han skriver om fagfolk og IPCC. De har faret ut med usannheter.
Men som sagt kunne jeg være villig til å være uenig. I så fall er min løsing klar og tydelig. Vi trenger regelrett rasjonering, forutsatt og helt betinget at det IKKE skal være mulig å kjøpe seg fri – enten man er rik eller fattig.
Det må slå seg ut helt likt for private personer, uansett inntekt, og man kan kanskje ha et regulert kvotasystem for forettninger – men da med meget streng regler slik at det blir straffbart å “jukse” til ditt eget forbruk med det som skal være gitt til et sånt formål… vi har jo allerede sett hvordan enkelte personer kan med utliggning av skatten si at de “ikke har inntekt”, da de har klart å legge alt inn under firmaet de eier.
Ja, jeg ser at mitt system også kan misbrukes, men det skal være straffbart å gjøre det. Håper dette var et godt nok svar. Regelrett rasjonering for alle, med et prinsipp om rettferdighet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 18th 2007 at 7:09 pm
——–
Regelrett rasjonering for alle, med et prinsipp om rettferdighet.
—–
Helt enig.
Viktig innlegg, dette, Christopher, som jeg tomler opp og anfaler, for hvordan det nå er eller ikke er mht til klima, så kan vi ikke lukke øynene for all urettferdigheten og krig som foregår i verden i jakten på “den siste olje” for å si det litt brutalt.
(Ja, jeg vet at det ennå er olje for en tid framover, men kampen skjerpes. )
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 18th 2007 at 10:14 pm
Siste nytt Briggs -
Aftenposten nå :
Venter raskere oppvarming
Havet mister sin evne til å suge opp CO2. Det kan øke farten på den globale oppvarmingen med opptil –
http://www.aftenposte...
Det er sikkert politikerene som har stelt dette istand også ….
mvh
Yahoo
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 19th 2007 at 12:21 am
CQD har aldri nektet at vi er vitne til endringer i klimaet, Yahoo. Dette vet du meget godt.
CQD benketer, i mellomtid, at det er *vi* som er årsaken. Men uansett, så pga Peak Oil (Peak Energy egentlig) er det et akademisk spørsmål.
Selv du skulle ha rett, og jeg tar feil, så kommer vi til å innfri MER enn selv de mest ambisiøse klimamål pga nedgangen i energiproduksjonen verden over.
Da dette vil bli opplagt om fem år har politikerne forståelig nok hast å lage vedtak om klimaet nå.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 19th 2007 at 12:51 am
… Vi er helt på linje mht peak-energi –
OG som jeg har skrevet tidligere er jeg usikker på årsakene til oppvarmingen , men at jeg ikke ser noen grunn til å trekke i tvil FN (ser ikke deres motiv for å forlede noen)
Det er såpass mye drit/elendighet rundtom i verden – som FN tross alt prøver å gjøre noe positivt med, og som de også har gjort siden starten ….
Det er riktig at CO2′en vil droppe ned automatisk slik som du påpeker pga fossil energi nedgangen… og dermed lindre problemet
….MEN dette er ikke argumentet til FN/miljøbevegelsen
… det er å få redusert CO2en som de mener er veien å gå. Ingen/få land har “erkjent høylytt” at det er noe energi-hensyn å ta opp foreløpig … jeg sa foreløpig (underforstått det kommer kjappere enn julenuissen på kjerringa…)
“la oss alle be”,(jeg er også med på gråtekoret)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 19th 2007 at 12:53 am
Mr. Briggs, jeg har som deg gjennomskuet hele avlatspørsmålet om klimakvoter.
Jeg er sterkt imot det og mener det må andre midler til for å redussere CO2 utslippene.
Men jeg er ikke enig i alle dine skrekkscenaria, der går du litt vel langt.
Men jeg er realist og ser hva som kommer til å skje når for eksempel 500” kinesere skal kjøre bil om ti år.
Kan du være litt fornøyd med at jeg er imot klimakvoter?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 19th 2007 at 1:34 am
“Men jeg er realist og ser hva som kommer til å skje når for eksempel 500” kinesere skal kjøre bil om ti år. ”
Kinesere kommer slett ikke til å kunne kjøre bil om 10 år, ei heller du.
Peak Oil er nådd.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 19th 2007 at 8:18 am
Mr. Briggs, i fjor hevdet du at jeg ikke kom til å fly på ferie om 20 år. Nå kommer jeg ikke til å kjøre bil om 10 år.
Nå må du ikke ta helt av da, det er noen oljeskvetter igjen enda vet du
Så jeg setter 10 pund imot igjen jeg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 19th 2007 at 10:08 am
Pengene kan du beholde.
Fint at du minner folk om at dette har jeg sagt før – og så vil gjenta.
1. Det blir ikke flyindustri om 20 år, og du kommer ikke til å kunne ta fly som i dag. Jeg vil kvalifisere dette, selvsagt, nå at jeg ser opprettelsen av en elite. De rikeste av de rikeste kan godt ha sitt fly og bil, men jeg beskriver virkeligheten for de aller fleste.
2. Det blir ingen OL i 2018, verken her til lands eller noen annen plass.
3. Om ti år er bilkjøring på vei ned. Jeg setter pris på denne muligheten til å si nøyaktig hva jeg mente. Nei, strengt tatt kan det godt hende du fortsatt vil kunne kjøre om 10 år, MEN ikke som nå… langt ifra. Det vil koster deg mer og mer, og dette vil IKKE kunne kompenseres med større lønn.
Så får vi se…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 21st 2007 at 8:47 pm
Nå hiver jeg meg på peak oil Briggs. Se min nye blogg:
OLJEPRODUKSJONEN FALLER
http://www.vgb.no/244...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 24th 2007 at 3:34 am
Okay, jeg graver frem krigsøksa as we speak. Chris Briggs, du er konge! Kan ikke VGB-sidene dine være et mirror av de nye sidene du jobber på?
Det blir så kjipt her uten deg. :´(
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende